bangkok'ta yürüyüşler: pazar yerleri, çin mahallesi ve harun camisi

bangkok gezi
Bangkok'un pazar yerlerini ve çiçekçilerini en sona bıraktım. Zaten canlı renklerle çevrelendiğiniz bu şehirde pazar yerleri tam bir şenlik. Önce Chatuchak'a gidiyorum. Burası çok büyük bir çarşı, şehir merkezinden biraz uzakta. Karmaşası bol, keşfedilecek şeyi çok. İnsanlar buradan genelde bir bavul eşyayla dönüyor. Hatta bavulu da buradan alıyor:) Bambu tabaklar, heykeller, boncuklar, tahta takılar, hasır şapkalar, renkli ipek eşarplar ne ararsanız var. Chatuchak alışverişini yolculuğun sonuna bırakmanın daha iyi olduğunu düşünüyor ve çiçek pazarını görmek üzere şehir merkezine geri dönüyorum.
bangkok tayland
bangkok tayland 
Chatuchak pazarı, otobüs duraklarının olduğu kaldırımlara kadar taşıyor. Dükkanların yanı sıra kaldırımlara tezgah açanlar da var. Bu fotoğraf her bakışımda bana havanın sıcaklığını anımsatıyor.
bangkok 
Aslında Bangkok'un merkezinde her yer çarşı neredeyse. Öyle olunca renkler, kokular, sesler hiç eksik olmuyor sokaklardan.
bangkok 
bangkok 
Çok istediğim halde çiçek pazarına yetişemiyorum. Belli bir saatte kapanıyormuş. Ben de sokakta gördüğüm çiçekçilerle yetinmek zorunda kalıyorum. Çiçekler dizilip Buda'ya sunulmak üzere satılıyor. Burası ne de olsa büyük şehir, çiçeğin de hazır dizilmişi var:) İşte gezdiğim sokaklardan bir kaç fotoğraf.
bangkok
bangkok 
bangkok
bangkok
bangkok 
Buradan Çin Mahallesi'ne geçiyorum, Yaowarat Caddesi'nde yürüyorum. Aslında uzun bir yürüyüş yolu ve daha önce de dediğim gibi sıcak sizi biraz zorluyor. Buradaki binalarda Art Deco tarzı hakim ve insana 1900lerin başında olduğu hissini veriyor. Öyle ki Wong Kar Wai, 1960larda Hong Kong'da geçen In The Mood For Love (Aşk Zamanı) filminin kimi sahnelerini burada çekmiş.

bangkok 
Ağaç dallarıyla bütünleşmiş bir ev. Bangkok, rahatlıkla böyle bir yere dönüşebilir.  
bangkok
bangkok
Çin Mahallesi'nin arka sokaklarına girip Harun Camisi'ni arıyorum ve Müslüman Taylandlıların yaşadığı yoksul bir mahallede buluyorum kendimi. Küçücük avluların ve oda büyüklüğünde evlerin arasında gezinirken biraz rahatsız oluyorum, kendimi tanımadığım birilerinin "misafir" odasının ortasında duruyormuş gibi hissediyorum. Turistlerin pek gezmediği bir yer burası ve neredeyse herkes birbirini tanıyor gibi. Ramazan ayı olduğu için iftar hazırlıkları var bir yandan. Avlulara sofralar kuruluyor. Harun Camisi bulmaktan umudumu kestiğim bir anda karşıma çıkıyor. Ben müstakil bir yapı beklerken, komşu evlere yaslanmış ve dışardan pek anlaşılmayan biraz küskün bir cami buluyorum karşımda. Karşısındaki bir bankta kızlar oturuyor. İçlerinden biri merakla bana bakıyor. Diğerleri kendi aralarında gülüşüyor. Bu son bakışla ayrılıyorum oradan ve hava kararırken bota binip otele gidiyorum elimde, çiçekçilerden aldığım dizilmiş çiçeklerle.
bangkok
bangkok
bangkok
Posted by Picasa

Yorumlar

  1. Çok içaçıcı fotoğraflaaar. (aslında iki tane de soru soracaktım ama yine aynı şey başıma gelirse diye sustum.) :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kedili Teyze,
      Ama böyle de olmaz ki, ben meraklı bir insanım, soruları merak ettim şimdi. Senin yaptığını çok kereler yapmışlığım var. Yorum yazıp nereye yazdığımı unutuyorum bazen, internetin koca boşluğunda ara dur. Yani -moda deyimle- sıkıntı yok:)
      Sevgiler!

      Sil
  2. Hııım 9. Fotoda ki katlı katlı yeşil şeyler bambu mudur nedir? Bilemedim.
    11. Foto daki buketler ne buketi. Çiçek değil çünkü.
    Camiyi aradım aradım, sanırım minare yok son fotodaki kapalı kızların arkasındaki bahçe duvarı galiba değil mi?
    Ve çeşitli kültürlerin iftarda filan ne yediğini görmek hoşuma gitti. Teşekkür ederim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 9. fotodakiler sanırım muz yaprakları. Yemekleri bu yapraklara sarıyorlar, bazen de yaprakları tepsi ya da bir kap gibi kullanıyorlar, sunuları içine koyuyorlar.
      11. fotodaki buketlerin ne olduğunu ben de bilmiyorum. Bilen birisi varsa, söylesin:)
      İftar sofrası bizdekine göre çok farklı görünüyordu. Elbette, mutfakları farklı bir kere.
      Ne demek, rica ederim. Sevgiler.

      Sil
    2. Cami, onun karşısındaki yani fotoğrafın sağ köşesindeki bina Kedili Teyze. Unutmuşum buna cevap vermeyi. Pardon:)

      Sil
  3. bu soğuk günlerde şu sıcacık, rengarenk yerleri okumak, fotoğraflarına bakmak pek güzel oluyor doğrusu:) gerçekten bambaşka bir dünya buralar, her taraftan otlar çiçekler fışkıracakmış gibi duruyor. ağaca dönüşen eve bayıldım çok güzel, yalnız o kabloları ortadan kaldırmalılar:)

    o sarı sarı astıkları şeyler nedir acaba çiçek mi onlar da? keşke şu çiçekleri hiç düzenlemeseler değil mi doğal halleri düzenlenmiş hallerinden daha güzel geliyor bana:)

    escales diye bir kanal sanırım, değişik yemekler yapan bir adam var, tayland yemeklerini yaparken izlemiştim, çok değişik malzemeler kullanmıştı, çok farklı tatları bir arada kullanıyorlar galiba, hem ekşi hem tatlı, hem tuzlu gibi, ve bolca baharat.

    YanıtlaSil
  4. zerkacım,
    sana cevap vermiştim ama bir şekilde uçmuş buradan. anlamadım. belki de yayınladığımı düşünürken yayınlayamadım.

    aslında senin yorumunu görünce bu kış mevsiminin olmadığı, sadece iki mevsimin (yağışlı ve daha yağışlı mevdim:) olduğu yerde ne hissederdin diye düşündüm. mevsimler güzel yahu. şanslı mıyız neyiz? tabii burada da dediğin gibi her yerden ağaç, çiçek fışkıracak bıraksan. o sarı sarı şeyler de çiçek. her gün buda'ya böyle dizilmiş çiçekler, türlü yiyecekler, vs. sunuyorlar. çeşitli buda heykellerinin önünde karşına çıkıyor zaten. (sunulanlar arasında beni en çok şaşırtan ise buda'ya sunulan kola oldu:)

    o kablolar konusunda çok haklısın. pek çok yerde dikkatimi çeken bir şeydi benim. böylesini sanırım hiç bir yerde görmedim, insanın alıp bir toplayası geliyor.

    tayland yemekleri bence çok lezzetli ve hakikaten kokusuyla rengiyle iştah uyandıran türden. tatlı-ekşi soslar uzakdoğu mutfağında da bolca kullanılıyor. ana yemeklerle bir sorunum yok da benim derdim kahvaltı. sanırım oralarda en çok özlediğim şey. yerini hiç bir şey tutmuyor.

    sevgiler zerkacım.




    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnstagram daki Alkım sizmisiniz? :))

      Sil
  5. Alkim ya da "nezleli karga" olarak instagramdayim. Siz de oradaysaniz bulusalim:)

    YanıtlaSil
  6. Karşılaştığım _alkim_ başkası imiş sanırım. Ben orada her zamanki ismim patinakali olarak oradayım. Hep oradayım. :))

    YanıtlaSil
  7. Yuruyen pazar.cok.guzelmis resimleriniz cok guzel

    YanıtlaSil
  8. "Gerçekten Budapeşte harika ve sakin bir şehir.Tekrar gitmiş gibi olduk:) Ben gItmeden önce rehber ayarladım. Arkadaşlar süperlerdi. Havalimani transferini ve şehir turu kusursuzdu ve fiyatları uygundu. ( www.budapestetur.com ) Vaktinizi iyi kullanmak için kesinlikle aynısını yapın derİm. Şehri hikayeleri ve tarihiyle gezmek çok zevkliydi. Estergona gelmiş gidin derim.
    "

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar