bali'de tipik bir ev ve mumbul inn

Bali'de tipik bir ev, genişçe bir bahçenin içinde yer alan bungalovlardan oluşuyor. Her bir bungalovun ayrı bir işlevi var. Ubud'a ilk gidişimizde bir gece Puri Saraswati Bungalovlarında kaldık. Ertesi güne yer olmadığını söylediler. Biz de hemen yan taraftaki Mumbul Inn'e geçtik. Burası bir aile işletmesi. (Ön tarafta da lezzetli yemekleri olan Mumbul Restaurant var.) En fazla kalacak iki yerin olduğunu tahmin ediyorum. Çünkü ailenin kendisi de diğer bungalovlarda kalıyor. Daha sonra Surabaya'ya döndüğümüzde Polonyalı arkadaşımız Kamil ve kız arkadaşına da burayı tavsiye ettik. Onlar da burada kaldılar.     
Sağ üst taraftaki bungalov bir nevi oturma odası. Akşamları ev ahalisi toplanıp yerde oturarak Dünya kupası maçlarını izliyorlardı. Bizi de çağırdılar. Hep birlikte maç izledik.
Kaldığımız bungalov. (Kahvaltı dahil geceliği 30 dolar.)
Kaldığımız yerin karşı tarafı. Arada bir vadi var.
Evlerin dağı sembolize eden bahçe kapıları. Dağlar, orada Tanrıların yaşadığına inanan Hindular için kutsal.
Sabah kahvaltılarında gözlerimi bu güzel çiçeklerden alamadım.
Hint Destanı Ramayana'dan sahnelerin yer aldığı duvar kabartmaları.
Evlerin duvarlarını süsleyen motiflerden
Çiçekler, kuşlar, kıvrımdallar.
Sokakta geleneksel kıyafetler içindeki çocuklar.
Sonra bana poz verdiler:)


Yorumlar

  1. Dağı sembolize eden bahçe kapılarına bayıldım ben. Bungalovlar da çok güzel, sevimli, sanırım bungalovların atası Hindular, ilk olarak onlar isim vermiş olmalı. Sen daha iyi bilirsin tabii Alkımcığım, ben susayım en iyisi;)
    Yalnız bir şey soracağım sana, çocuklar özellikle mi geleneksel kıyafetler giymişler, yoksa hep öyle mi dolaşıyorlar?

    Çok hoş yerlerde kalmışsın Alkım, fiyat da bana kalırsa fena değil. Sen hep böyle fotoğraflar yayınla, yazılar yaz, ben gitmek için delireyim oralara, harika bir misyonersin sen;)

    Öpüyorum, fotoğraflar için teşekkürler, sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Justine, ben de yazdıkça bir daha gitmiş gibi oluyorum neredeyse. Gezmenin böyle bir yanı var sanırım, hiç adını dahi bilmediğin yerler birden zihninde yer ediveriyor ve hatta farkında olmadan özlemeye başlıyorsun oraları.

    Bungalovun etimolojisini bilmiyordum. Baktım, Hintçe hatta Bengalceden geliyormuş. Balililer "bale" diyorlar aslında. Sıcak iklimin getirdiği bir mimari tabii. (Hiç baharları, baharlı şarkıları yok, ne ilginç!)

    Genç yaşlı hemen herkes böyle giyiniyor Justinecim. Özel bir durum değil. Ben bayıldım bu kıyafetlere. Özellikle de renklere!

    YanıtlaSil
  3. ah baliye benim de gitme sansim olmustu, muazzam buyuleyici bir yer degil mi??? insanlarinin mutlulugu ve guler yuzlulugu, tabiatin muhtesemligi, renkler, ve ah o yagmur... yaziniz ve fotograflar cok guzel duygular canlandirdi, tesekkurler..

    YanıtlaSil
  4. evet, ben de çok etkilendim bali'den. dediğiniz gibi renkler, tabiat, insanlar, kültür, hepsi ayrı güzel. dünya üzerinde -ismini bile bilmediğimiz- kimbilir daha ne güzel yerler var...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar