bali gezisi için öneriler

 .
Bali yazılarından sonra, oraya gidecek şanslı gezginlere:) önerilerimi yazayım.
Bali benim gözümde Ubud demek. Bu nedenle kalabileceğiniz kadar Ubud'da kalmanızı öneririm. Kuta'ya gitmemenin bir şey kaybettirmeyeceğini düşünüyorum, Kuta benim için tam anlamıyla bir hayal kırıklığıydı.

HAVAALANI
Denpasar Havaalanı'na geldikten sonra gideceğiniz yere taksi tutmaktan başka bir seçeneğiniz yok. Havaalanının biraz dışına çıkarsanız -küçük bir havaalanı- daha uygun fiyata gitmeniz mümkün.
UBUD
Ubud'da rahatlıkla bir hafta geçirilebilir. Etrafta gezilecek yerlere gidilebilir. Ubud'un 80 km. kuzeyindeki Lovina'ya gidip sabah erken saatte yunusları izleyebilirsiniz. Ya da dalmak için Ubud'un 80 km. doğusundaki -henüz blogda yazmadığım- Amed'e gidebilirsiniz. Bali'de deniz genel olarak çok iyi değil. Gördüğüm yerler arasında denizi en iyi yer Amed'di. 8u arada 80 km.lik mesafe Bali'de genellikle 2 saat gibi bir sürede alınıyor. 
UBUD'DA GÖRÜLECEK YERLER

Maymun Ormanı
ARMA Müzesi
Puri Lukisan müzesi
Blanco müzesi

KONAKLAMA ÖNERİLERİ
Puri Saraswati Bungalovları
Junjungan Ubud Hotel
Tegal Sari

YEMEK İÇİN YER ÖNERİLERİ 
Bebek Bengil
Laka Leke
Murni's Warung
Cafe Wayan

DANS
Bir dans gösterisi izlemeden Bali'den ayrılmayın ve izleyecekseniz de Ubud'da izleyin. Eğer tek bir dans görecekseniz Legong'u seçmenizi öneririm. Onun dışında köyün erkeklerinin bir araya gelip sadece kendi çıkardıkları seslerle bir müzik yaptıkları, Baraka filminde de yer verilen, Kecak dansı da çok ilginç.

YEMEK ÖNERİLERİ
Luvak kahvesi.
Endonezya'nın milli yemeği diyebileceğim üç çeşit yemek:

Gado gado: Bir çeşit Endonezya salatası.
Nasi goreng: Kızartılmış pirinç pilavı.
Ayam goreng: Kızartılmış tavuk.


ETRAFTA GİDİLECEK YERLER
Bali'de toplu taşıma çok yaygın değil, çoğu insan motosikletle ulaşımı tercih ediyor.O yüzden ya şoförle birlikte bir araba tutmanız gerekecek. Fiyatlarla ilgili bilgiye şuradan ulaşabilirsiniz. Araba kiralamanızı hiç tavsiye etmem. Bali'de araba kullanmayı zorlaştıran yoğun bir motosiklet trafiği var.

1. TUR : Taman Ayun (Mengwi yakınında), Jatluwih (pirinç tarlaları) ve daha önce yazmış olduğum Ulun Danu Temple (Bedugul/ Bratan Gölü)
2. TUR: Goa Gajah (Elephant Cave), Gunung Kawi, Tirta Empul ve daha önce yazmış olduğum Batur Gölü, Batur Dağı, Kintamani.

KİTAP ÖNERİLERİ
A House in Bali (Colin McPhee)
Bali / Skala & Niskala (Fred Eiseman)
This Earth of Mankind (Pramoedya Ananta Toer)

Yorumlar

  1. Sevgili Alkım, haftaya Java ve Bali'ye uçuyoruz..Bali yazıların satır satır okundu, notlar alındı..Ellerine sağlık..Keşke Java'yı da yazsamışsın...
    Sevgiler
    mavilimon

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Mavilimon, ne mutlu size! Umarım çok çok güzel geçer seyahatiniz. Java'yı yazamadım maalesef ama aklına takılan bir şey olursa lütfen paylaş, elimden geldiğince yardımcı olmak isterim. Java Bali'ye göre daha az turistik ve daha yoksul bir ada.
      Java'da sadece Surabaya, Yogyakarta ve Jakarta şehirlerini gezdim. (Bu şehirler arasında trenle yolculuk ettim, gayet güzeldi yolculuk.) Yogyakarta kültürel açıdan çok zengin, en gidilesi yer bu üçünün arasında bana kalırsa, yerli turistlerin akınına uğruyor. O yüzden otel konusunda erken davranmanız iyi olabilir.
      Bir de adanın güneyinde, Surabay yakınlarında Mount Bromo var, ben maalesef gidemedim ama gidenlerden çok etkileyici olduğunu duydum.
      İyi gezmeler:) Sevgiler.

      Sil
    2. Unuttum yazmayı. Bir de, yazdıklarımdan birilerinin faydalanabildiğini görmek çok güzel! Ona da ayrıca sevindim. Yaşasın, yaşasın:)

      Sil
  2. Merhaba
    Bali adasına gelecek misafirlerimize rehberlik , günlük turlar ,araç kiralama- kısa dönem lüx villa kiralama-vize işlemleri, profesyonel balayı ve tatil fotoğraf & video çekimi ,düğün organizasyonu Beach Ceromony hizmeti veriyorum-
    Klimali araçlar-Grup turlar için minibus ve otobüs-VIP araçlar-Scooter -Özel şoför-rehber-..ayrıca havaalanı transferi ve taxi servisimiz var.
    irtibat için mail adresim : muratem28@hotmail.com

    Murat Özdamar Bali-Indonesia

    YanıtlaSil
  3. Pek gitme ihtimalim olmasa da güzel bir paylaşım gitmiş kadar oldum teşekkürler ...

    YanıtlaSil
  4. Pek gitme ihtimalim olmasa da güzel bir paylaşım gitmiş kadar oldum teşekkürler ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gitme ihtimalim yok demişsiniz ama aslında hiç belli olmaz tabii. Yazı hoşunuza gittise ne mutlu bana. Sevgiler.

      Sil
    2. Umarım belli olmaz gerçekten :) Teşekkürler

      Sil
  5. Ellerinize saglik, cok faydali olmus. Endonezya, Sri Lanka ve Tayland icin farkli bilgiler icin asagidaki linkten de faydalanabilirsiniz. Saygilarimla

    http://hayalinaninolsun.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel bir yazı olmuş elinize sağlık gezimizde mutlaka istifade edeceğiz.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar