picos de europa - arabayla kuzey ispanya

Oviedo’dan sonra aynı zamanda ulusal park olan Picos de Europa’ya doğru ilerliyoruz. Picos de Europa, “Avrupa’nın Tepeleri” anlamına geliyor. Söylentiye göre seferden dönen denizcilerin koydukları bir isimmiş. Park, Austrias, Cantabria ve Castilla y León eyaletlerine yayılıyor. Picos de Europa, İspanya’nın en yüksek dağları değil. En yüksek tepesi Endülüs’te Sierra Nevada’nın Mulhacén Tepesi.
Picos de Europa, yürüyüş, mağara yürüyüşü ve tırmanış yapmak isteyenler için farklı zorluklarda harika rotalar sunuyor. Fakat biz çok yürüyüş yapma olanağı bulamıyoruz, Kuzey İspanya turu için belli bir süremiz olduğundan buralardan arabayla geçiyoruz. Dağlar çok etkileyici. Yol boyunca çeşitli koyaklardan, ıssız köylerden, köprülerden, nehirlerden geçiyoruz. Yol boyunca hava sürekli değişiklik gösteriyor. Ara ara yağmurlu, kimi zaman sisli, ara ara güneş başını uzatıyor.

Son zamanlarda gördüğüm en güzel demiryoluna yol üzerinde rastlıyorum.

Dağlar dağlar.

Picos de Europa turunun son durağı Potes isimli bir kasaba oluyor. Burası, içinden nehir geçen, eski bir kasaba. Taş evleri ve kiremt çatılarıyla özgün bir konut mimarisi var. Fakat iç savaş sırasında evler büyük ölçüde hasar görüyor ve restore ediliyor. Fotoğrafraki San Cayetano köprüsü, Ortaçağ zamanlarından kalma.
Potes'in taş köprüsü ve taş evleri.
Potes gezginlere konaklama imkanı da sunuyor. Biz yola çıkarken Potes'de kalmayı düşünüyorduk fakat gezinin ilk yarısında karar değiştirip Picos de Europa'dan ayrılarak Santillana del Mar'da kalmaya karar veriyoruz.
Gezinin sonunda hakedilen cafe con leche'yi Potes'te içip yolumuza devam ediyoruz. Yine yemek konusunda sıkıntı yaşadığımız bir gün, Potes'ten sonra geceyi geçirmek üzere geldiğimiz Santillana del Mar'da açık bir yer bulamıyor, bir barda bulduğumuzla yetiniyoruz. İşte bir İspanya klasiği :)

1. ne güzel yerler,ne kadar güzel fotoğraflar...sabah sabah içim açıldı :)
    Sevgiler

1. teşekkür ederim mor incir. yorumunu görmek çok güzel. yolculuk nedeniyle biraz ara girdi, yanıt yazamadım. kusura bakma:)

2. alkımcım, aslında varşova ve krakow yazılarına uzun uzun yorumlar yazmak niyetindeydim, ilk defa burada benim de gitmiş olduğum yerleri okumanın gururu içindeyim diyerekten:) araya işler vs. girince kaldı, şimdi tatilde ispanya notlarını okurken yine bir gezmek heyecanı sardı beni, ispanya olamasa bile muhakkak bir yerlere gitmeliyim:)

kuzey ispanya ne harika bir yermiş, özelikle picos de europa’a bayıldım, tam yaşamalık. avlu festivali şahane fikir, çiçeklerin sıralandığı fotoğraf çok güzel. bütün fotoğraflar, yazdıkların hemen bir yol havasına sokuyor insanı. mezarlık kapısında sohbet fotoğrafı ne hoş, içten bir fotoğraf olmuş, teyzeye gülücükler yolluyorum buradan:)

gezince insan daha bir şiddetli acıkıyor ya, o sırada yiyecek bir şeyler bulamamanın ne kadar fena olabileceğini derinden hissettim okurken, çok sinirli olunacak zamanlar tam:)

george sand’in bir sözüyle bitireyim: “bir yoldan daha güzel ne var ki? yol, etkin ve çeşitliliklerle dolu yaşamın simgesi ve hayalidir.”

3. zerkacım,
    ne güzel yorumunu görmek! yaz olunca bir kaçışma, dağılma başlıyor ya, o yüzden iyice ıssızlaşıyor buralar. ben bile terkediyorum kendi sayfalarımı, sayende döndüm tekrar;)

senin yorumlarını yazılarıma ekleyesim var! bir kere okumakla yetinemiyorum. bak her zaman söylemiyorum, seni sıkmamak için ama gerçekten bu böyle biline;)

araya tatil vs girince ben de koptum blogdan, o yüzden geç yazıyorum biraz. ispanya çok güzel bir ülke zerka, avrupa'da en çok beni çeken ülke sanırım. biraz da orada yaşamamın etkisi var. mahalle kültürü; küçük, salaş yerler, sürpriz gibi karşına çıkan meydanlar, avlular...kuzey ispanya biraz bizim karadeniz gibi. bol yağış alıyor, yemyeşil... avlu festivali ise güneyde, cordoba'da...

fırsat bulabilirsen senden polonya izlenimlerini duymak isterim;)

george sand'ın sözüne bayıldım. hemen bir yere yazdım.
    umarım güzel geçiyordur tatilin. çok sevgiler toroslar'dan!

4. Bir gece nöbetinde, Kuzey İspanya hayalleri kurarken,bloğunuza rastladım.Çok beğendim!Şu an itibariyle sizi takip etmeye çalışacağım.
    Saludos!
    Aykut Saral

1. Teşekkür ederim, çok mutlu oldum. Biraz ara verdim ama tamalayacağım Kuzey İspanya gezisini. Saludos;))

5. Son cümle gitmiş. Santillana del Mar'ı, Bask kentlerini anlatmadan Vigo'ya mı geçtin yani?

6. Ege incisi Alaçatı muhteşem tatil imkanları ile siz tatil severleri bekliyor.
    Sizlerde erken rezervasyondan yararlanmak için
    www.alacatiotel.com.tr sitemizi ziyaret edebilirsiniz.

7. Alkım hanım yazınızdan ziyade eklediğiniz resimlere hayran kaldım. İzniniz olursa birkaçını kullanmak isterim.

8. Merhaba, kullanabilirsiniz tabii ama kaynak belirtebilir misiniz? Teşekkürler :)